Brev:
Mælk om dagen
21. juni 2011
Alder:
9 mdr.
Mælk om dagen
Hej Helen
Min datter starter i dagpleje om 1 md når hun er 10 måneder og jeg har et spørgsmål ifht. mælk.
Som det er nu får hun vand af kop til alle måltider og ammes før middagsluren, ifm. putning til natten og midt nat og tidlig morgen.
1.spørgsmål
Når hun starter i dagpleje kan hun selvsagt ikke blive ammet før middagsluren. Men hvor længe anbefaler du normalt at man bliver ved med at amme før middagsluren?
2.spørgsmål
I dagplejen plejer børnene at få mælk til frokosten. Jeg er glad for at min datter har det fint med at drikke vand og synes det vil være en fordel hvis hun kan fortsætte med det ( så hun ikke når hun er ældre skal vænnes fra mælk igen). Jeg er lidt bange for at hvis hun får noget andet præsenteret så har hun måske ikke lyst til vand længere.
Jeg er klar over at hun har behov for kalk og hvis hun skal have mælk udover modermælk vil jeg umiddelbart foretrække at det bliver ifm. morgenmadsprodukter når hun engang bliver gammel nok til selv at spise havregryn eller i form at yoghurt e.l.
Men hvad siger du? Måske er det bare mig der bekymrer mig unødigt.
På forhånd tak.